خط قرمزهای مصرف کشمش

1400/04/06

فواید کشمش

خط قرمزهای مصرف کشمش
کشمشی که به روش صنعتی و توسط بخار دی‌اکسید گوگرد تهیه شده باشد، ممکن است برای افراد مبتلا به آسم و دارای مشکلات تنفسی یا افرادی که به گوگرد حساسیت
دارند، مشکل ایجاد کند. البته خودتان هم می‌توانید کشمش را به‌صورت سنتی تهیه کنید. خوردن مقدار زیادی از انگور، انگور خشک شده، کشمش، ممکن است سبب اسهال شوند. برخی از افراد واکنش های آلرژیک به انگور و محصولات انگور دارند. برخی دیگر از عوارض جانبی بالقوه شامل ناراحتی معده، سوء هاضمه، تهوع، استفراغ، سرفه، خشکی دهان، گلو درد، عفونت، سردرد و مشکلات عضلانی پیدا می کنند. انگور ممکن است لخته شدن خون را کند نماید و ممکن است شانس کبودی و خونریزی در افراد با شرایط خونریزی را افزایش دهد. با این حال، هیچ گزارشی از این که در انسان رخ داده باشد وجود ندارد.

۱. فیبر زیاد
اگر چه فیبر موجود در مواد غذایی برای دستگاه گوارش بسیار عالی است اما ما باید مراقب بوده و در مصرف آن زیاده روی نکنیم؛ زیرا خوردن بیش از حد فیبر در رژیم غذایی برای سلامتی دستگاه گوارش ما مضر بوده و ممکن است باعث جذب ضعیف مواد مغذی، انسداد روده و نفخ شود.

۲. واکنش آلرژیک
کشمش منبع عالی از مواد مغذی بوده که فواید بسیاری برای سلامتی و زیبایی دارد. با این وجود، برخی از افراد ممکن است نسبت به کشمش حساسیت داشته باشند و باید از مصرف آن خودداری کنند. برخی از واکنش‌های آلرژیک رایج که ممکن است رخ دهند عبارتند از: خطر ابتلا به عفونت‌های باکتریایی، افزایش سطح هیستامین و در نتیجه افزایش تولید مخاط در ریه‌ها، احتقان و آبریزش بینی، مشکل در تنفس، سرفه، خس خس سینه، گرفتگی قفسه سینه، اسهال، استفراغ، افزایش ضربان قلب و درد شکم.

۳. افزایش وزن
کشمش کالری بالایی دارد؛ ۱۰۰ گرم کشمش حدود ۲۹۹ کالری دارد. اگر رژیم لاغری دارید و می‌خواهید وزن کم کنید، نباید در مصرف این خشکبار زیاده روی کنید.

۴. آنتی اکسیدان زیاد
کشمش سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های مختلفی مانند پلی فنول‌ها، بیوفلاوونوئیدها و مواد مغذی گیاهی است. این آنتی‌اکسیدان‌ها به بدن ما کمک می‌کنند که از شر مواد سمی و سایر آلودگی‌ها خلاص شود و از این طریق سلامت اندام‌های حیاتی ما مانند کلیه‌ها و کبد را بهبود می‌دهد.

5. نفخ
زمانی که بدن کشمش را هضم می‌کند، فروکتوز زیادی آزاد می‌شود. دستگاه گوارش فروکتوز را می‌شکند اما بخشی از آن هضم نشده و به روده می‌رود. باکتری‌های موجود در روده بزرگ از این قندهای هضم نشده تغذیه کرده و گاز تولید می‌کنند که این مسئله باعث ایجاد نفخ می‌شود.

6. استفراغ
اگر به طور منظم فیبر زیادی مصرف نکنیم با خوردن میزان زیادی کشمش دچار حالت تهوع می‌شویم؛ زیرا هضم فیبر زیاد کشمش برای دستگاه گوارش سخت می‌شود و این مسئله باعث ناراحتی معده و در نتیجه تهوع و استفراغ می‌شود. برخی مواد نگه‌دارنده در کشمش نیز می‌توانند باعث ایجاد چنین واکنشی شوند.



دیدگاه‌ها